Sunday, May 30, 2010

Part 11

Aku bersiap2 untuk melawat Siti nur Aisyah pg itu. Arman yg baru saja selesai mandi terus mencapai jeans nya di besi penyangkut baju yg dipaku dibelakang pintu. Aku tidak menghiraukan perbuatannya itu, aku sibuk dengan menyikat rambutku ala2 trojan. Tiba2 Arman bersuara.

“wangi gilo mung,mnetang2la nk g jpg ewe xkhe sapa pki minyak wangi sebotol kot.”, usik Arman kepadaku.

“Takla sampi sebotol ko ni. Kan kea k biasa pki mcm ni. Kenapa baru sekarang ko nk tegur? Sebelum ni xpenah pun tegur?”, jawab aku dgn pandangan sinis.

“Gurau skit pon nk marah. Bekeng mu nih pg2. Telan tebuan ko? Senyum gak skit nk g jupo gewe nih. Supo nga betik busuk jah muko.”, katanya lg.

“Yerla2, ak bekeng skit pun ko dah nk merajuk ke?”, pujukku bler tgk Armand ah muncunkan mulutnya.

Arman membisu dan terus menyarungkan T-Shirtnya.”Merajuk agaknya. Jangan dia wat hal xnk pi sudah.”, Pikr dalm kepalaku. Aku terus menukar topic supaya dapat memujuknya.

“kita nk mkn dlu ke nk mkn kt hospital nanti?”, tanyaku kepada Arman.

“Ikut mu la nk mkn dlu ko dop. Aku ikt jah.”,jawbnya sambil mencari2 sesuatu didlm almarinya.

“kita makan tghari terusla. Dah pukul 10.30 dh ni. Apa plan ko bla smpi wad Siti Nur Aisyah?”, kataku lg.

“hmm, bileh gak. Ikutla plan gapo pon. Kita sapa dulu gakpastu oyakla gapa pon. Jgn risau k.”, jawabnya sambil menyarungkan stoking.

“ikutla kalau camtu. Ak harapkan ko dah ni. Jangan ko wat bolok plak nnti.”, kataku kepadanya.

“Ala ni Arman k. jgn duk runsing gak. Kita leh atasinya. Jange duk gege k.”, kata Arman dgn bersemangat sambil tersenyum padaku.

Nampaknya ak Berjaya pujuk Arman drbermasam muka. Arman terus keluar ke beranda kolej. Aku menutup semua suis kemudian mengunci pintu bilik. Hatiku berdebar2 nk berjumpa dgn Siti Nur Aisyah. Dahla ini 1st time aku melawatnya dan mungkin akan berbual2 dgnnya. Harapla siti nur aisyah tu syok gak kat aku nnti. Dan melayan aku berbual2 bila aku melawatnya nnti. Tapi apa yg nk dibualkan,aku pun xtahula. Berserahla pada Alalh swt, dan juga pada Arman. Harap2 dia byk bg idea kat aku untuk berbual nnti. Arman yg berada dihadapanku kelihatan menegur beberapa org kwn sekolej. Aku hanya mendiamkan diri dan tersenyum sahaja. Kepala ku hanya memikirkan situasi ketika berada di sana nanti. Aku sudah tidakmenghiraukan keadaan sekeliling. Aku mempercepatkan langkahku sedikit merapati Arman. Bahang panas pg terasa di celeh2 daun pokok yg kulalui unuk ke parking kereta. Cuaca yg indah pg ini disamping bunyi deruan angin dan kicauan burung amat menenangkan jiwa setenang jiwaku ini. Setenang jiwaku yg penuh kebahgiaan di hati ini.

Bersambung…..

No comments:

Post a Comment