Friday, May 14, 2010

Part 1

Tersentak aku dari lamunan bila tercium bau wangian yg pernah ku hidu sebelum ini.Dari barisan belakang

kelas mata ku ligat mencari empunya wangian itu.Otakku terus terdetik nama Siti nur aisyah. Sungguh cantik

nama nya secantik rupanya yang berkulit putih,mukanya lembut bersih,berkening nipis,bulu mata

lentik,berbibir bak kelopak bunga ros yang merah,tinggi lebih kurang 166 m sesuai jadi model dan bertudung

labuh.walaupun bertudung labuh tapi jubah-jubah yang selalu di pakai agak stylo tapi sopan macam model

dalam program TV Busana Muslim.Suaranya yang lembut pasti memikat hati setiap lelaki jika bercakap.tetapi

dia seorang yang pendiam dan tidak bercakap banyak.Pemalu dan apabila bercakap dengan lelaki mukanya

akan kemerah-merahan dan tunduk kebawah.


Terus mataku mencari-cari mana datangnya bau itu melalui tingkap kaca diberanda laluan pelajar

kekelas.tetiba pintu kaca dibuka, siti nur aisyah bersama temannya Amira masuk dan terus memenuhi tempat

duduk barisan hadapan selang empat barisan dari tempat dudukku.Eh,mana geng dia sorang

lg???Amalina.tetiba pintu itu dibuka terlihat beberapa orang gadis yang agak seksi masuk kekelas.mataku

melihat saja mereka berjalan dan duduk dibarisan tengah dikanan aku sambil gelak2 xigt dunia.mataku tetibe

tertumpu pd seorg gadis bertudung dan memakai baju dan seluar jeans yg sgt ketat sehingga nk berjalan pun

susah.Eh,Amalina ke tu??terdetik hatiku.Sungguh cepat manusia berubah.xtetap pendirian.sem lepas dia

bertudung labuh dan berada di barisan bersama-sama dengan siti nur aisyah.Aah….lantakla….

Tetiba aku tersentak lagi apabila bahu aku ditepuk oleh Arman kawan baikku..

“Jeme,Mu nie gak eh….gelenya sungguh…mula2 kelah duk cuci mata tengok tino doh….gila sex doh mu nie

sejak clash nie…”Kata Arman dengan lorat kelantannya sambil gelak cm setan.


“xdela…ak just tengok jew sapa classmate kita sem nie…huhuhuu” jawab aku dengan muka selamba jer.


Lecturer pun masuk memberi salam dan introduction.


Hatiku tidak tenang untuk focus dlm kelas pd hari itu.mataku tertumpu pada siti nur aisyah.Ak rs sdah jatuh

hati padanya.Tapi aku takut untuk melafazkan kata2 cinta padanya.Malu aku,tkt cintaku ditolak olehnya.yela

sapa la diriku ini.mamat biasa di bandingkan dengannya.ahli masjid dan orang-orang berilmu agama yang

mendalam layakla buat dia.xlayak aku untuk dia.tapi aku xgive up.ak mesti cuba,bak kata pepatah belum cuba

belum tahu.mane taw dpt,sejuk mata mak ak memandang menantunya ini.huhuhu.


Sekejap sahaja masa berlalu.sudah bln mac dah.nak habis sem dah,tp ak still lg xberani nk meluahkan

perasaan cinta aku padanya apatah lag nk berbual dengannya.


Pada suatu pagi,aku menunggu diluar kelas untuk menunggu pertukaran shift kelas.siti nur aisyah dtg seorg

diri dan duduk berdekatan dengan ku.aku senyum padanya,dia membalas senyuman ku kemudian tunduk

kebwah.

“ini peluang,ak mesti tegur dia pg ni.” kata hatiku.

“Ass…salamu…laikum,siti nu…r ais..yah.” Kataku padanya tersekat2.

“waalaikumussalam.”jwbnya sambil mengangkat muka padaku kemudian tunduk semula.

Adus…apew ak nk ckp nie.adoiii..segannya….hmmm ginila….

“sorg jew ke?mane kawan awk sorg lg?”tanyaku…rasa cm ayat mengorat kat tepi stesen bus lak.

“aah,amira MC.” 2jew jwapan dia,padat dan ringkas.

“owh,ok.hehehe.”tu jew kata2 ku…xtau nk ckp apew lg.sbb dia pon cam xnk ckp jew.

Kemudian kwn2 kelasku smua dtg.ak mematikan perbualan kami setakat itu sahaja.xpew2 permulaan yg

bagus…next time cuba lagi.huhuhu

Bersambung…..

Sorryla aku bkn penulis novel yg femes…sj jew hlg borink wat novel nie….bg komen yer mnew yg kurang..xbest pown xpew….uhuuhuu…

2 comments:

  1. sdng sibuk mngupdate blog...trjmpe pulak blog nie...anyway gudluck utk usaha anda...tak ade prncangan nk publish ke?hehehehe

    ReplyDelete
  2. 166m..tingginya!! tinggi bangunan eh??

    ReplyDelete