Saturday, May 15, 2010

Part 2

Ak belek2 buku Biology..try nk baca tp 1 habuk pown xmsuk dlm otak aku…entahla kenapa fikran aku bercelaru.ak kenapa,ak rs cm rindukan seseorg.rindukan siti nur aisyah.sudah 1 minggu dia MC,xtahu kenapa.ak nk ty amirah,nnti pelik plak gurl 2 kat aku.so,ak mendiamkan diri sahaja.

Tengah syok2 layan perasaan smbil meniarap atas lantai…tetibe blakang aku rs berat.rupewnya si Arman ni pluk blakang aku.

“Weii,turunla!patah tulang blakang aku ni!!berat gila badan ko,cam aku kene hempap dek konkrit.turunla weii sesak nafas aku nie!!!”marah ak pd Arman.
Arman gelak bagai org gila.Dia pun menjawab.

“hahaha….mu ni gak,guraw skit pown marah.bekeng(garang) sggh akhir2 ni.mu telan tebuan ko?tawla bru break.xkan saing mu hak semat n tough ni pown mu nk marah gak.”
Smbil menunjukkan otot2 pada lengannya.gaya cm ahli bina badan Sazali.

“ko nk guraw pown agak2la.dahla aku sekeping.ko 2 berkeping2.nnti xpasal2 remuk tulang belulang ak ni.dhla bdn berpeluh2.najis2,kene samak ak.”
Kata ak dgn muka sinis.dia pown menjawab.

“ak tgk mu ni mcm tok laki hile bini,salah habah (susah hati ) jah.Bakpo mu nie?acu try cite katku gak.jange duk sipe(simpan) sore.gila gak pahni(lepas ini) syg tuan smat2 duk spital gilo.”

“wah mulut,xdew insurans ko??” jwab ak ngn bengang.

“sowi2 mu ni gak eh.cter gak gapo hok jadi.mana taw ak buleh tulung.ak keh saing baik mu yg dsyangi.”
Kata Arman smbil tgnyew gaya rakyat menyembah sultan.

“hmm okla..btul ko nk tolong?jgn bgtau org k.”kata aku padanya.

“hor,jange risau.ak janji k.” jawab Arman.

“gini ctewnya,ak mnat kt sorg awek dlm kelas kita la.Ntahla xtau knape ak mnat sgt kat dia.”

“mu mnat sapa plop?try oyak(bgtau) katku.” Kata Arman.

“ak mnat kat siti nur aisyah.”jwb aku.

“hah?bdak tdung labuh geng2 muslimah 2 ko?gilo high taste mu.Tp gak nyusah(menyusahkan) diri la baikmu cpt2 tohok(buang) mnat mu kt minah tu.ak tkt mu kecewa jah pahni(lepas ini).” Kata Arman.

Ak terdiam sebentar.betul kata Arman.Ak harus sedar aku xsetaraf dgn dia.Ak dlm bidang agama cetek,daif dan xberiman.berbanding dgnnya yg boleh dikatakan cukup lengkap.bagaikan bidadari yg terlepas dr syurga ke bumi.mana layak untuk aku.

“Xporla,jange sedih,jange tiok(menangis) lama gak aku tiok gak tgkmu tiok.Kita cari gewe lain,hok setaraf ngn kita.Mu study la.Minggu depe nk periksa doh.Mu sem lepas dekan,lmew gak sem nie ak sore jah buleh mkn nasi free dekan.”Tambah Arman lagi.

Ak mengangguk.xtau angguk tanda setuju atau x.fikiran aku melayan jauh terbang entah kemana.Arman membiarkan ak melayan perasaan sendiri.dia mencapai tuala birunya dan terus ke bilik air untuk mandi.
Azan maghrib berkumandang.Hari mula gelap,kedengaran sayup2 bacaan merdu Surah Al fatihah dari Masjid berdekatan.Ak masih lg dlm keadaan kaku,xbermaya,dibuai layanan perasaan dari bisikan Syaitan untuk meneruskan perbuatan ku itu.

Bersambung…….

Sorryla aku bkn penulis novel yg femes…sj jew hlg borink wat novel nie….bg komen yer mnew yg kurang..xbest pown xpew….uhuuhuu…

No comments:

Post a Comment