Saturday, May 29, 2010

Part 10

Ptg itu diriku terus dihujani tanda Tanya. Aku tidak tahu apa yg telah berlaku kepada Siti Nur Aisyah. Kenapa dia pengsan dan hidungnya berdarah disamping mukanya yg pucat seperti org sakit. Mungkinkah dia tidak cukup tidur sebb belajar terlalu kuat? Ataupun mmg dia ada penyakit sebelum ini? Ah serabutnya kepala otak aku memikirkan kemungkinan2 ini. Tetiba terasa 2 tapak tgn singgah ke bahuku.

“weii mung duk koya gapo tuh? Mesti mikir hal pg tadih dop.”, kata Arman kepadaku.

“ aah aku tgh piker hal dia. Aku xtahu apa yg dh terjdi padanya. Dia sakit kah?”, jwab aku padanya.

“apakata mu g derat kat wad dia. Pastu mu ty dia bakpo.”, kata Araman kepadaku. Ak tersentak sekejup.

“ boleh tp ko temankan ak ok?ko boleh cakap dgnnya. Aku seganla nk g sorg2. Hehe.”, kataku kepada Arman. Arman kelihatan berfikir sekejup kemudian menjawab.

“hok tu ak lemah tu. Hmm, okla demi saing aku hok tersyg.uhuhuhu”, jawab arman sambil memeluk aku.

“ woit2, apa ni ko dk peluk aku. Geli la woit, kalu perempuan pelukaku syok gak.”,kataku.

“kalu perempuan tu aisyah peluk mesti best.hahahaha,” smbung arman smbil ketawa terbahak2.

“so, bler kita nk pi cner?,” Tanya ku kepada Arman.

“Esok pg la. Kalu lmbt gak tubukla dia dr wad gak. Kempunan mu nk jp dia.,”kata Arman.

“hmm, ok. Pastu apa kita nk ckp esok?”, Ty aku lg.

“xtaula nk oyak gapo. Xporla pandai2la esok ganew. Eh aku nk g gym ni. Mu nk ikut?”, kata Arman.

“ikutla cmner pun esok. Xperla ko pi la dlu.aku k relaks jup. Tertekan jwab exm td.”, jawab aku.

“tekan sbb exam ko, tekan sbb Aisyah?,” kata Arman terus keluar dan ttup pintu bilk belum sempat aku berkata apa2.

Aku terus melayan perasaan ku seorg diri didlm bilik. Ditemani lagu Jonas brothers ‘Love Drunk’ menyebabkan ak terus hanyut dibuai perasaan. Lagu bertukar lagu dlm laptopku, Aku tidak tahu berapa lama ak dlm keadaan khayal hinggala pintu dibuka. Ak membuka mata dan melihat Arman berpeluh2. Ak bgn dan kedengaran Azan maghrib sedng berkumandang di masjid.

“eh dh pukul 7.10ptg. alamak dh azan, xperasan plak!”, jeritku kemudian terus bergegas ketandas.

Arman hanya melihat gerak geri aku sambil minum air.

No comments:

Post a Comment