Saturday, June 5, 2010

Part 15

Migrainku dtg lg pada pg ini. Kali ini migraine ku terasa mat kuat bagaikan nk meletup kepalaku. Sudah beberapa bulan kepalaku tidak diserang migraine. Aku pengsan lg ketika sedang solat zohor didlm bilik. Hidungku berdarah, habis kain sembahyang ku terkena darah. Bertompok2 merah pekat pada kerudungku. Aku disorong kedalm ambulan, hanya itu saja aku igt ketika itu. Sedar dari pengsan aku melihat ibu dan ayah sudah berada disisi. Kelihatan mata ibu ku merah dan kelopak matanya bergenang air mata. Aku merasa amat pelik, kenapa aku berada di hospital lg. aku tidak mampu bercakap kerana badanku amat lemah. Mulutku disumbat dengan alat bantu pernafasan. Aku berasa sesak nafas dan kepala ku masih lg berdenyut2 deras. Ak rasa tidak bermaya kemudian aku tidak sedarkan diri. Adakah aku bermimpi kejup tadi? Aku pun tidak tahu. Aku pengsan berapa lama aku tidak tahu. Aku tersedar dari tidurku, aku melihat hari sudah mlm. Entah berapa lama aku pengsan kali ini. Kepala ku menjadi bingung dan kosong pada masa ini. Aku tidak tahu apa yg terjdi kepadaku.
Doktor dtg merawat pg itu dan bercakap2 dengan ibu dan ayah ku diluar bilik. Aku dapat melihat dicelah kaca pintu doctor sedang menerangkan sesuatu. Kemudian ibu menangis dan ayah kelihatan begitu sedih. Doctor menepuk bahu ayah dan terus pergi. Kelibat mereka hilang disebalik pintu bilik. Apakah sedang berlaku? Apakah penyakit aku? Hatiku berdebar2 dan jantungku berombak kencang. Ingin ku bgun dari katil ini untuk ketempat ibu dan ayahku disebalik pintu itu. Tetapi aku tidak berdaya untuk bergerak. Badanku bagaikan terkunci dan seluruh anggotaku bagaikan lumpuh. Aku tidak berdaya dan mempunyai tenaga untuk mengerakkan tgnku ini. Mulutku terkunci, tidak terdaya untukku menjerit memanggil ayah dan ibuku. Aku hanya mampu menaglirkan air mata, hanya itu aku terdaya.
Ya Allah apa yg telah berlaku kepadaku? Apakh yg telah terjadi Ya Allah. Pertanyaan itu bermain2 dibenakku. Kemudian sakit kepalaku dtg lg. aku tidak bedaya melawan sakit ini. Pandangan ku terus kabur dan gelap gelita. Aku terus pengsan. Entah kali ini berapa lama aku tidak sedarkan diri akupun xtahu. Tiap kali aku sedar, hari cerah dan gelap tidak terhitung. Aku redha atas apa yg berlaku.
Aku membuka mata, aku lihat matahari menyinari bilikku melalui tingkap. Aku melihat disekeliling, tiada sesiapa. Aku berasa bertenaga hari ini, untuk mengerakkan tgn dan kaki. Aku berasa amat bertenaga untuk bgun dr baringan dan duduk diatas katil. Tapi aku tidak berani untuk turun dari katil dan berjalan keluar kerana kepalaku masih rasa pening2 lalat. Aku rasa terhuyung hayang ketika cuba untuk duduk diatas katil. Ak menyentuh kepalaku. Eh mana rambutku? Aku melihat di cermin tingkap, terlihat byg2 kepalaku botak. Aku menjdi tidak keruan. Apa yang dh berlaku??? Tiba2 pintu bilik dibuka, kelihatan ibu terkejut melihat aku bgun. Dlm keadaan kelam kabut, ibu dt memelukku dan menekan loceng. Doctor dtg menenangkan aku. Aku menjerit2 ingin mendapatkan kepastian apa yg telah berlaku. Ibu juga turut menangis melihat keadaanku. Aku meronta2 minta dilepaskan dari nurse2 yg memgangku. Tiba2 aku merasa sakit dilengan, rupanya tgnku dicucuk. Dan aku terus terasa di awang2ngan kemudian terus pengsan sekali lg. setelah beberapa lama aku pengsan dan aku sedar tetiba aku dipengsankan lg tanpa belas kasihan. Aku berasa benar2 sedih atas apa yg terjdi.aku amat berharap ini hanya mimpi ngeri. Aku amat berharapa aku sedar dr mimpi ini.aku cukup menderita berada didlm mimpi ini. Aku terkurung didlam mimpi ini dan tidak dpt keluar kedlm dunia yg nyata. Ya Allah bantula aku, selamatkanla aku dr mimpi ngeri ini. Bersambung….

bersambung.....

1 comment: