Wednesday, June 2, 2010

Part 13

Aku tersedar dari tidur dan berasa pening lalat. Disisiku, Amira sedia menanti dgn tabah. Apabila melihat aku sudah sedar Amira terus bgun mendapatkan jururawat yg berdekatan. Jururawat dating melihat keadaan aku kemudian terus memanggil doktor.
“saya kat mana ni amira?” Tanya aisyah kepada amira.
“awak berada di hospital, awak ok ke? Awak rasa bagaimana?”, kata amira.
“sakit kepala saya dh ok, Cuma badan sy berasa lemah. Eh, xke kita sdang exam. Cmner dgn exam saya? Awak pula mcmmna boleh ada kat sini?”, kata aisyah dgn cemas.
“exam dh hbis dh. Awak punya jwapan sy xtahu diorg buat cmner. Sy dtg kesini dgn pensyarah td. Dia dh balik dh. Awak pengsan selama 3 jam.”, kata amira.
“ya Allah,lmernya sy pengsan. Entahla mcmmane sy punya peperiksaan.ibubapa saya dh tahu?”,Tanya aisyah lg.
“pihak university dh bgtahu,mungkin ptg nnti dorg smpi. Awak ada penyakit apa?”, kata Amira.
“entahla,sya pun xtahu. Sy rs migraine biasa je kot.”,jwb aisyah.
Perbualan kami tamat di situ apabila doctor dtg merawat aku. Amira bgn dari tempat duduknya dan keluar ke tempat menunggu. Kelihatan doctor menyoalbeberapa soalan kepadaku. Aku hanya mengannguk dan menjawab beberapa soalan dgn ringkas. Aku berasa bingung lagi, pikirkan ttg exam yg aku ambil separuh td.luluskah? failkah? Bermain2 difikiranku. Setelah doctor periksa kepala dan dadaku. Dia menulis kedalambuku laporan dan terus berlalu. Aku hanya berdiamdiri dan berasa amat penat.
Azan maghrib kedengaran berkumandang. Amira terus meminta diri untuk kemasjid. Kemudian kelihatan Amalina dtg bersama dengan Zira kwn baiknya. Amalina berhenti dan bercakap2 dgn Amira. Kemudian Amira terus berlalu, Amalina dtg ke katilku.
“awak ok? Cmne leh jdi begini?”, Tanya Amalina kepadaku.
“entahla awak.saya pun xtahu apa yg terjadikepada sya. Terima kasih sbb sudi dtg.”, jawabku
“ Sama2,so ibubapa awak dh dtg?”, Tanya Amalina .
“Belum lagi, kejup lagi sampi kot. Awak tunggu Amira yer. Awak berdua balik dgnnya.”
“Habis tu sapa nk jaga awak mlm ni?”, Tanya Amalina.
“mak saya dh dlm perjalanan.mungkin setengah jam lg dia sampi. Nanti Amira xpayah temankan sya.”
“ Baikla, saya tunggu dia. Zira awak xke mana2 kan selepas ini.kita hantar amira blik ke kolej dulu k.”, kata Amalina. Zira mengangguk tanda setuju.
Aku menjawab semua pertanyaan Amalina. Dlm kepalaku kosong ketika ini. Aku tidak tahu apa terjadi kepadaku pada masa ini dan di masa hadapan.
Mlm itu aku tidak dapat tidur dgn selesa. Kerana bau hospital dan kesejukan mlm di wad menambahkan lg gangguan tidurku. Kadang2 bunyi salakan anjing memencah kesunyian mlm. Aku hanya membiarkan fikiranku terawang2 sehinggalah aku terlelap. Entah saat bila aku tertidur aku tidak tahu.
Bersambung………..

2 comments:

  1. sambung cepat2 ckit..hehe..

    ReplyDelete
  2. aku konpius la ckit..nape 'aku' tu kejap azman..kejap ct nur aisyah ek?leh wat org penin nih..huhu..

    dak SMIP :)

    ReplyDelete