Thursday, June 3, 2010

Part 14

Sedang aku menulis diari tiba2 aku terlihat kelibat dua org lelaki yg aku kenali. Ya Allah Azman dan Arman. Apa dia buat kat sini? Jantung aku terus berombak kencang. Aku memalingkan muka dan membetulkan tudungku dan anak2 rambutku yg terkeluar dr tudung. Kemudian Arman terus memberi salam. Aduss aku kene berbual dgn mereka ni. Apa yg aku nk bualkan? Aku pun xtahu. Dahla dlm kelas aku xpernah bertegur sapa dgn mereka.
“Assalamualaikum, awk ok ke?” Tanya Arman kepadaku.
“waalaikumussalam, Alhamdulillah ok la sikit. Awak dua org jeke dtg”, kataku.
“ya kami dua org jah. Azman bakpomu dk jauh tu. Maila dekat sikit.”, kata Arman.sambil kepalanya berpaling kepada Azman.
Azman berada jauh disudut katil kelihatan malu2 kucing. Ak terus memalingkan pandangan ku kepada Arman. Tidak sanggup aku melihat muka Azman lama2. Jantungku mengepamdgn deras bagaikan nkmeletupaku rasa. Ya Allah apakah perasaan ini? Aku tdak dpt mengelaklg dr melihat muka Azman. Aku terpesona sebentar. Arman terus mengajukan solaan kepadaku bertubi2. Aku pula menjadi bersemangat tetiba untuk berbualdgn Arman. Mungkin aku cuba untukmembuang segala perasaan gemuruhku terhadap Azman. Azman hanya menyampukperbualan kami. Azman kurang bercakap, aku merasa agak pelik kerana aku yg pendiam ini tetiba rancak bercakap. Adakah aku sudah tertukar mulut dgn Azman masa aku pengsan smalam? Tetiba Arman berkata pada Azman.
“ Weh aku nk g tandas meta,mu dgn Aisyah berbual la dlu. Nnti aku mari deh.”, kata Arman sambil bgn dr tempat duduk terus ke pintu wad. Aku terkedu sekejap, apa aku nk cakap dgn Azman ni. Kelihatan Azman pun sedikit cemas, mungkin dia pun hlg idea nk berckp dgn aku. Baikla aku cakap jerla papew kepada dia.
“ Mcmmana exam biologi semalam? Dapt jawab x?”, aku mengajukan soalan kepadanya. Hanya itu jer yg terlintas dikpalaku ketika ini.
“ bolehla sikit2, xtau nk kata mcm mana. Awk plak camne hari tu?time awak pengsan dikira macmmana yer?”, kata Azman kepadaku.
“entahla, lecterure ada dtg melawat. Dia kata mungkin sya kena repeat paper tu. Dikira saya MC dan xambil paper tu sem ni. So sem depan saya kena ambil paper tue balik.”, jawab aku.
“oh okla macm tu, kalau xdikira bolehla awak perform next sem. Menda dh blajar okla tu.”, jawab Azman padaku.
“hmm,xbest gak. Saya kena belajar balik biologi. Igt dh lepas dh, xbest langsung. Kena repeat blik.huhuhu”,kataku kepadanya.
“biarla myb ada hikmah di sebaliknya.mana tahu sem depan awak boleh A++”, katanya sambil tersenyum. Jantungku tetiba berombak kencang.
“banyakla awak A++’ dahla bkn senang.uhuu.INsyallah masin mulut awak sy dptkot.”, kataku lagi.
Lama juga aku berbual2 dgn Azman. Arman entah menghilang kemana, meninggalkan kami berduaan. Entah kenapa aku menjadi bahagia ketika berbual2 dgn Azman. Ketika aku berbual dgn Arman perasaan ku tak mcm ni. Aku cuba menutup perasaan ku ini supaya Azman tidak tahu. Hatiku berasa amat tenang dan jantungku berdebar2. Aku cuba mengawal perasaanku terhadapnya. Mungkin aku sudah jatuh cinta pada Azman.
Setiap hari Azman dan Arman dtg melawatku. Selama seminggu mereka dtg menemani ku sehinggala aku dpt keluar dr hospital. Aku berasa amat bahagia ketika itu. Sampaikan setiap hari aku tertunggu2 kedtgn Azman pada waktu melawat. Dia tidak pernah mengecewakan hatiku ini. Sungguh indah saat itu hanya Allah swt je yg tahu. Sejak hari itu hubungan kami menjadi rapat dan sentiasa menasihati antara satu sma lain. Dia selalu membincangkan hal pelajaran dan agam dgnku. Aku amat bahagia ketika berada disisinya. Walaupun hubungan kami rapat, kami jarang sekali berjumpa. Hanya bersms sahaja dgnnya. Hubungan kami dirahsiakan. Hanya Amira je yg tahu hubungan kami. Aku menyembunyikan hubungan ini supaya tidak mendatangkan fitnah. Kalau ada jodoh Insyallah aku akn jdi miliknya. Aku bersyukur padamu Ya Allah kerana menemukan aku dgn org yg soleh seperti Azman. Aku berasa amat bersyukur sekali diatas nikmat yg diberikan oleh Allah swt terhadap aku.
Bersambung….

No comments:

Post a Comment